zobacz swój koszyk

Blog

Jak motywować pracowników – sposoby

Motywacja pracowników to jedno z najtrudniejszych zadań, z jakim zmaga się menadżer lub inna osoba, która zarządza zespołem.  Niektóre firmy nie inwestują w szkolenia z tego, jak motywować podwładnych, większość menadżerów jest w tym temacie samoukami. W szczególności dla nich przedstawiamy kilka pomocnych rad:

  1. Zdiagnozuj czynniki, jakie motywują i demotywują Twoich podwładnych – to długotrwały i czasochłonny proces. Rozmawiaj z pracownikami, buduj bliższą relację, aby poznać ich potrzeby i motywacje.
  2.  Dopasuj styl zarządzania do całego zespołu ale także do realnych potrzeb poszczególnych jego członków.
  3. Motywuj przy każdej nadarzającej się okazji. Motywacja zastosowana raz, nie będzie działała wiecznie.
  4.  Zacznij zauważać sukcesy swoich podwładnych i doceniaj je, mów o nich.
  5.  Zatrudnij lub wyszukaj pracownika lepszego od siebie.  Jeśli chcesz mieć w firmie efektywnie działający zespół, pozwól awansować tym, którzy na to zasługują i zadbaj o ich edukację, a do pracy będą podchodzić profesjonalnie.